[02/11/2025] LATAM Network Change - Onsite VPN No Longer Required

[02/11/2025] LATAM Network Change - Onsite VPN No Longer Required

 

English version

   

     

   

   

   

   

Le VPN sur site n'est plus nécessaire

 

  

QUI

 

 

QUI EST CONCERNÉ PAR CE CHANGEMENT? 

  • Tous les employés travaillant depuis le bureau d'El Salvador. 
  • Les employés travaillant à distance ne sont pas affectés par ce changement.

  

QUOI

 

 

 

 

QU'EST-CE QUI CHANGE ? 

  • Les employés travaillant sur place au bureau d'El Salvador n'auront plus besoin de se connecter manuellement au VPN lorsqu'ils utiliseront les appareils fournis par l'entreprise. Le réseau local établira automatiquement une connexion sécurisée. 
  • Les employés travaillant à distance devront toujours se connecter au VPN comme d'habitude.

  

POURQUOI

 

 

 

 

 

POURQUOI CE CHANGEMENT EST-IL NÉCESSAIRE ?

  • Pour améliorer les performances du réseau et optimiser la connectivité pour les employés travaillant depuis le bureau. 
  •  Le réseau local bénéficie maintenant d'une connexion directe et sécurisée, ce qui élimine la nécessité d'une connexion VPN supplémentaire lorsque l'on se trouve sur place.

   

QUAND

QUAND LE CHANGEMENT ENTRERA-T-IL EN VIGUEUR? 

  • Ce changement prend effet immédiatement

  

ACTION

 

 

 

 

QUELLE.S MESURE.S DOIS-JE PRENDRE? 

 

Si vous travaillez depuis le bureau d'El Salvador : 

  • Vous n'avez plus besoin de vous connecter manuellement au VPN lorsque vous utilisez votre appareil fourni par l'entreprise. 
  •  Lorsque vous vous connectez à Windows, vous n'avez plus besoin de sélectionner l'option de pré-connexion au VPN - votre appareil sera déjà connecté de manière sécurisée.

   

INFORMATION

 

OÙ PUIS-JE TROUVER PLUS D’INFORMATION? 

  • Si vous avez des questions ou si vous rencontrez des problèmes, veuillez contacter le Service Desk.

   

     

   

  

Onsite VPN No Longer Required

  

WHO







WHO’S IMPACTED BY THE CHANGE?

  • All employees working from the El Salvador office.
  • Employees working remotely are not impacted by this change.

  

WHAT











WHAT’S CHANGING?

  • Employees working onsite in the El Salvador office will no longer need to manually connect to the VPN when using their company-issued devices. The local network will now automatically establish a secure connection.
  • Employees working remotely will still be required to connect to the VPN as usual.

  

WHY













WHY WAS THIS CHANGE REQUIRED?

  • To improve network performance and streamline connectivity for employees working from the office. 
  • The local network now has a direct, secure connection, eliminating the need for an additional VPN login while onsite. 
  • This change simplifies the user experience and reduces potential connectivity issues.

  

WHEN

WHEN WILL THIS CHANGE TAKE EFFECT?

  • This change will take effect immediately

  

ACTIONS



 





WHAT ACTION DO I NEED TO TAKE?

 

If you are working from the El Salvador office: 

  • You no longer need to manually connect to the VPN when using your company-issued device. 
  • When logging into Windows, you no longer need to select the VPN pre-login option - your device will already be securely connected.

   

INFORMATION



WHERE CAN I FIND MORE INFORMATION?

  • If you have any questions or experience any issues, please contact the Service Desk.

Unsubscribing not an option for internal communication

 


    • Related Articles

    • Network Security

      1.0 Purpose One of Voyages Encore Travel Inc.’s objectives is to secure all networks under its control from intrusions and to provide and maintain the security of Voyages Encore Travel Inc.’s infrastructure and data. This policy provides guidelines ...
    • Change Management Policy

      1.0 Purpose Effective change management within Voyages Encore Travel Inc.'s ("Encore") assets, environments and resources is important to ensuring that we consistently deliver quality software and services while we also strive to meet various ...
    • Password Policy

      1.0 Purpose The purpose of the Password Policy (the “Policy”) is to establish a standard for the creation of strong passwords, the protection of those passwords, and the frequency of change. 2.0 Scope The scope of this policy includes all personnel ...
    • [12/04/2024] New Security Access Policies

      WHO WHO’S IMPACTED BY THE CHANGE? All Encore and Zii employees WHAT WHAT’S CHANGING? Conditional Access policies are being updated to enhance security by enforcing modern authentication, applying stricter controls for risky sign-ins. WHY WHY WAS THIS ...
    • Access Management Policy

      1.0 Purpose The purpose of the Access Control and User Access Management Policy (the "Policy") is to establish and maintain access rights management procedures to prevent unauthorized access to data under Voyages Encore Travel Inc.’s (“Encore”) ...